Barion Pixel


A webáruházban a számodra is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk. Szükséges cookie-k és Marketing cookie-k. Ezeket a cookie-kat le tudod tiltani, de kár lenne, mert egy csomó jó dologról maradnál le. Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetértesz, kattints az ELFOGADOM gombra, ha változtatni szeretnél ezen, akkor a Beállítások módosítása gombra. Köszönjük!

Webshippy: A legjobb üzleti döntéseink egyike 

Rangits Márta
 Webshippy: A legjobb üzleti döntéseink egyike 

"Már két ünnep között egyértelmű lett számomra, hogy a logisztikát, a készletkezelést és a hozzájuk kapcsolódó adminisztrációt ki kell szervezni egy profi fulfillment cégre. Így találtam rá a Webshippyre. Év elején meg is kezdődtek a tárgyalások, és meglett a beköltözés időpontja is már február végén. Óriási innovációt kellett a termékek csomagolását illetően végrehajtanunk: előtte nem volt vonalkód a termékeken, és nem is voltak a törékeny árucikkek előre becsomagolva...."

Növekedés és mélyrepülés

2019 utolsó negyedévében visszacsatlakoztam a mindennapi operatív teendőkbe. Őszintén szólva, a két gyermekes anya szerep kizökkentett ebből egy időre, de ekkor úgy éreztem, hogy ismét rá kell tekinteni a cég hétköznapjaira. Be kell valljam, jó döntés volt, még ha itthon is kellett hagynom egy 14 hónapos kis csodát az apukájával, amíg én dolgoztam. Sok felismerésem volt ezalatt az idő alatt, hiszen mindenben részt vettem: árut szedtem ki, amikor kellett csomagoltam, számláztam, címkéztem, amolyan “mindent is” csinálok időszak volt ez. Láttam, hogy nagyon sok hibával dolgozunk, és hogy mekkora teher a napi ügymenet koordinálása, így elkezdtem megoldást keresni. 2019 karácsonya után olyannyira fáradtnak éreztem magam, hogy mind testileg, mind lelkileg igazi mélyrepülés volt számomra. Pedig külső szemmel nézve csodás évet zártunk, hiszen több mint 300%-os növekedésünk volt az előző esztendőhöz képest. De annyira kitekert az év, hogy egyszerűen nem tudtam már örülni ennek.


Minden rosszban van valami jó

Már két ünnep között egyértelmű lett számomra, hogy a logisztikát, a készletkezelést és a hozzájuk kapcsolódó adminisztrációt ki kell szervezni egy profi fulfillment cégre. Így találtam rá a Webshippyre. Év elején meg is kezdődtek a tárgyalások, és meglett a beköltözés időpontja is már február végén. Óriási innovációt kellett a termékek csomagolását illetően végrehajtanunk: előtte nem volt vonalkód a termékeken, és nem is voltak a törékeny árucikkek előre becsomagolva. A küldeményeket összeállító kollégáink el tudták dönteni, melyik terméket miben kell küldeni, és a termék milyenségével is tisztában voltak. Szóval vonalkódoztunk és dobozoltunk, hogy minden be tudjon kerülni a raktárba. Harmincezer terméket szállítottunk be március első hetéig. 

Nagyon megfontolt volt a költözés, hiszen azzal is szembe kellett nézni, hogy vannak olyan termékek amiket évek óta egyik polcról a másikra pakolunk, és nem találnak gazdára. Talán az egyik legnehezebb dolog került ekkor felszínre: szembe kellett nézni azzal, hogy vannak olyan termékek/termékcsaládok, amelyek nem alkalmasak online értékesítésre. Emlékszem volt olyan termékcsalád, ami évekig csak állt a polcon, és sosem kellett abból a dobozból semmit elcsomagolni a rendelésekbe. Szóval elérkezett az a pont, hogy néhány kézműves gyártónktól el kellett, hogy köszönjünk. Az akkor több mint húsz fős alkotói létszám négy főre csökkent. Saját kudarcként éltem meg, hogy nem tudtunk minden kollekciót megfelelő mennyiségben értékesíteni. Viszont rá kellett jönnöm, hogy a legjobb alkotások maradtak a portfólióban, így olyan esszenciális és összetartó csapat maradt mellettünk, akikre bármikor számíthatunk, és sokszor össze is kapaszkodunk, ami az elmúlt egy évben nagyon is kellett. Szóval a mondás teljesen helytálló, hogy minden rosszban van valami jó.
 

A legnagyobb változás a gyorsaság

A Webshippyvel hónapokig tartott a csiszolódás, nehéz volt megszoknunk, hogy keretek közé vagyunk szorítva, bár így visszagondolva, erre volt szükség. Anyák napja után érkeztünk el ahhoz az állapothoz, amikor már nem volt kapkodás, szépen elkezdtük a készlet betermelését, tehát már csak a készletgazdálkodásra kellett fókuszálni. A csomagok olyan sebességgel száguldottak, hogy magam sem hittem a szememnek! Volt olyan, hogy 1500 rendelés is kiment egy nap. Mi a legtermelékenyebb napon sem tudtunk 1000 kész csomag fölé menni, pedig aztán nem 8 órát csomagoltunk... Ezzel új távlatok nyíltak meg előttünk, hiszen a napi rendelési szám már nem szabott és a mai napig sem szab határt nekünk. Olyan volt ez, mintha hirtelen felgyorsítanál 200-ra. A rendelések 24 óra alatt kint vannak a vevőknél, még ha aznap van 2000 rendelés, akkor is. Nem ismert elégedettség fogadta ezt a gyorsaságot, és nem csak vásárlói oldalról, hanem én is úgy éreztem, hogy most megvalósult egy álmom, új szintre léptünk a Webshippy szárnyai alatt.



 

Azóta eltelt egy teljes év, és a készletszintünk 120 ezer termékre fel tudott nőni, amit folyamatosan bővítünk hétről hétre. A legnagyobb kihívás talán ebben az időszakban a készletre gyártás volt az ásvány ékszerek esetében. Most viszont, ha bárkinek megtetszik egy ásvány karkötő, az már másnap a viselője kezén tündökölhet. Nem kell várni arra sem, hogy elkészítsük, mert előre le van minden gyártva. Hihetetlen, hogy kézműves termékeket készítünk és forgalmazunk, és mégis hipergyorsan megy a szállítás?! Hidd el kedves Olvasó, hogy még nekem is az, és csak kapkodom a fejem, hogy mennyit számít egyetlen üzleti döntés, ami megváltoztatja az életünket!
 

Ezúton is köszönöm a Webshippy csapatának, hogy munkájukkal ők is támogatják az álmunkat!



 

Tartalomhoz tartozó címkék: blog
Az oldal tetejére